Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

FiveM CLİENTSİDE OPTİMİZASYONU

FivemTurkey Çevrim dışı

FivemTurkey 

moderatör
23 Tem 2021
430
391
Diyarbakır
Merhaba,

Daha önce ClientSide ve ServerSide ın nasıl optimize edilebileceğini anlattığım bir konum vardı
ancak anlatımımın yetersiz olduğunu düşündüm ve bu konuyu açtım.

Yapacağımız Optimizasyonun Olayı Ne ?: Kod veya kod bloklarını belirlediğimiz mesafe/eylem/olay gibi tetikleyicilerin optimizasyon için kullanacağız. Kısaca event dolayısıyla kodu aktif edeceğiz.

Nasıl Yapılır ? ;

Göreceğiniz örnekte yapacağım optimizasyonu "DrawMarker" Nativesi üzerinde kullanacağım.
DrawMarker nativesi resmon değerlerini fazlasıyla etkilemektedir

methodumu mesafe yi kullanarak uygulayacağım. Eğer oyuncu (client) Marker ın olduğu konumda belirli bir uzaklıkta bulunuyor ise Marker ı sileceğim

İlk olarak kodlarımı yazmamda bana yardımcı olması için local operatörünü kullanacağım. PlayerPedId() veya GetPlayerPed(-1) oyuncuyu temsil etmektedir
ancak yazımları fazlasıyla uzun ve bu beni rahatsız ediyor. Optimize edeceğim Client Scriptini (dosyasını) Açtım ve en üst satıra


Ruby:
local player = PlayerPedId()

Kodunu yerleştiriyorum...

Önemli : PlayerPedId() Oyuncu girdikçe kendini güncellemektedir ancak GetPlayerPed(-1) Limitsiz oyuncu gibi anlama gelir dolayısıyla Kesinlikle PlayerPedId() kullanın (çok bi fark yok)

Dediğim gibi DrawMarker (marker oluşturmak) ı optimize edecektik.

**DrawMarker döngü içerisinde kullanılan bir native dir aksi taktirde çalışmaz**

DrawMarker in bulunduğu döngün içerisine


Kod:
Ruby:
local playerLoc = GetEntityCoords(player)
Kodunu yerleştiriyorum. Bu sunucuda bulunan oyuncuların kordinatlarını almaktadır.

!! Ve DrawMarker in bulunduğu satırın bir üstüne bir kod yazıyorum

Kod:
C++:
if GetDistanceBetweenCoords(playerLoc.x, playerLoc.y, playerLoc.z, 1011.34, -692.64, 56.97, true) < 20 then

(( playerLoc.<veri> "." dan sonra playerLoc içerisindeki almak istediğimiz veri ye ulaşıyoruz, sondaki "20" metre cinsinden mesafeyi temsil ediyor ))

ve DrawMarker ın altına "end" ekliyoruz.

Örnek :

GetDistanceBetweenCoords Nativesinin Parametrelerini BURADAN İnceleyebilirsiniz


Başka Örnekler :

Bu sefer "mesafe" dışında başka birşey kullanalım...

Mesela oyuncu "X" Tuşuna basar ise Marker oluşsun. Bunun için IsControlPressed Nativesini kullanacağız

Herşeyden önce "X" Tuşunun INDEX yani Buton koduna ulaşmamız gerekiyor BURADAN Ulaşabiliriniz (X in kodu 73)
Native in parametrelerine göz atmak için IS_CONTROL_PRESSED

Hızlı hızlı yapıyorum mantığını kavradığınızı düşünerek direkt olarak örnek vereceğim

Şimdi ise "X" tuşu kullanıldığında Marker oluşuyor

Verilebilecek çok fazla örnek var. Verdiklerimin Optimizasyonun mantığını kavratacağını düşünüyorum sizlere

Aklınıza takılan biryer olursa yorumlarda çekinmeden paylaşabilirsiniz
 

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Bu Konuyu Görüntüleyen Kullanıcılar (Toplam: 1, üye: 0, Ziyaretçi: 1)

Benzer konular